Közérdekű Adat / II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok 4.2..Hivatali ügyintézés 5-23
II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok 4.2..Hivatali ügyintézés 5-23
Hivatali ügyintézés | |
Hivatali ügyintézés/kapcsolódó dokumentumok |
|
Adóügyek | |
Az adóhatóság kérelemre, törvényben előírt esetekben az illetékességi területén fekvő ingatlan fekvéséről, értékéről és adójáról adó- és értékbizonyítványt állít ki, amely tartalmazza az ingatlan és az ingatlanszerzők (tulajdonosok) adatait, az érték megállapításánál figyelembe vett tényezőket, továbbá az ingatlannak az adott időpontban fennálló forgalmi értékét. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e-ügyintézés Ügyintézési határidő 8 nap
Az adózónak az ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység után fizetendő adóról - a megfizetés határidejével egyezően - a tevékenység befejezésének napját követő hónap 15. napjáig kell bevallást tennie. Igénylő, kötelezett: Adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu Ügyintézési határidő 30 nap
Az adózónak az iparűzési adóról az adóévet követő év május 31-ig kell bevallást tennie az önkormányzati adóhatósághoz az erre a célra rendszeresített nyomtatványon. Naptári évtől eltérő üzleti évet választó adózó adóbevallását az adóév utolsó napját követő 150. napig nyújtja be. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu Ügyintézési határidő 30 nap.
Az adózó kérelmére az adóhatóság a fennálló adótartozásról hatósági igazolást állít ki. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e- ügyintézés Ügyintézési határidő 6 nap
Az adózó írásbeli kérelmére az adóhatóság a számlájára tévesen befizetett összeget, vagy túlfizetést visszautalja, vagy más adótartozásra számolja el, a téves számlára fizetett összeget a megfelelő számlára átutalja, illetve egyenlegértesítőt állít ki. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e-ügyintézés Ügyintézési határidő 30 nap.
Az adózó kérelmére az adóhatóság a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén az adótartozásra részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyezhet. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben Ügyintézési határidő 30 nap.
Az adózó kérelmére az adóhatóság a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén az adótartozást mérsékelheti, vagy elengedheti. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben Ügyintézési határidő 30 nap.
Az adózó közvetlenül az önkormányzati adóhatóságnál jelenti be a változást követő 15 napon belül, ha az adófizetési kötelezettsége szünetel, a tulajdonában álló gépjármű után adómentesség illeti meg, vagy olyan gépjármű tulajdonjogát szerezte meg, amelynek korábbi tulajdonosa adómentes volt. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Az adózó közvetlenül az önkormányzati adóhatóságnál jelenti be, amennyiben a gépjárműadó törvény 18.§ 19. pontja szerinti légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű gépjárművel rendelkezik. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben Ügyintézési határidő 30 nap.
Az adózónak az iparűzési adóról az adóévet követő év május 31-ig kell bevallást tennie az önkormányzati adóhatósághoz az erre a célra rendszeresített nyomtatványon. Naptári évtől eltérő üzleti évet választó adózó adóbevallását az adóév utolsó napját követő 150. napig nyújtja be. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu Ügyintézési határidő 30 nap
Állandó jellegű iparűzési tevékenységet a tevékenység megkezdését követő 15 napon belül, ideiglenes, alkalmi jelleg esetén a tevékenység megkezdésekor kell az adózónak vagy képviselőjének bejelentenie az önkormányzati adóhatóságnál az erre a célra rendszeresített nyomtatványon Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu Ügyintézési határidő 30 nap.
Az adózónak az iparűzési adókötelezettségét érintő változást, adóköteles tevékenységének megszűnését annak bekövetkeztétől számított 15 napon belül be kell jelentenie az önkormányzati adóhatóságnál. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu Ügyintézési határidő 30 nap.
A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségéről évente a tárgyévet követő év március 31-éig tesz bevallást az önkormányzati adóhatóságnál. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben Ügyintézési határidő 30 nap.
A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségéről benyújtott bevallását helyesbítheti. A helyesbített díjalapot, díjat a helyesbítéstől számított 15 napon belül kell bevallani az önkormányzati adóhatósághoz. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben Ügyintézési határidő 30 nap.
A termőföld bérbeadásából származó jövedelem bevallását a magánszemély adózó a jövedelem megszerzésének évét követő év március 20-ig teljesíti. A kifizető a levont adóról az adóbevallását az önkormányzati adóhatósághoz az adóévet követő év február 25-ig nyújtja be. Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben Ügyintézési határidő 30 nap. |
|
Anyakönyvi ügyek | |
Anyakönyvi kivonatok, hatósági bizonyítványok kiállítása, anyakönyvi adatok egyeztetése EAK rendszeren keresztül folyamatosan. Igénylő, kötelezett: kérelemre és hivatalból Ügyintézés kezdeményezhető: ügyfél anyakönyvi kivonat és hatósági bizonyítvány kiállításánál szóbeli kérelemre, vagy írásban vagy formanyomtatványon Ügyintézési határidő azonnal vagy kivonat 8 nap, hatósági bizonyítvány 5 nap Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok, kitöltési útmutatók, személyes nyilatkozatok, írásbeli kérelem, meghatalmazás Szükséges iratok: személyazonosító okmányok, állampolgársági bizonyítvány, családi állapot igazolás, személyes nyilatkozat, kérelem, meghatalmazás
Apai elismeréssel (születendő és megszületett gyermekre), apaság, anyaság megállapítása, megdöntése bírói végzés alapján, örökbefogadás Családjogi helyzet rendezése, adatszolgáltatás, nyilvántartások vezetése. Igénylő, kötelezett: ügyfél, hatóságok Ügyintézés kezdeményezhető: hivatalból és kérelemre Ügyintézési határidő anyakönyvi kivonat kiállítása azonnal, 5 vagy 8 munkanap, illetve 21 nap Szükséges iratok: érvényes személyazonosító okmány, lakcímkártya, családi állapot igazolás, meghatalmazás, apai elismerő nyilatkozat, jogerős bírói ítélet, jogerős gyámhatósági határozat (örökbefogadásról) szakorvosi igazolás.
Névváltoztatási eljárás, házassági név módosítási eljárás Születési név, családi név, utónév változtatása, házassági név módosítása. Szükséges iratok: személyazonosító okmány, anyakönyvi kivonatok, hozzájáruló nyilatkozat, ügygondnok hozzájárulása (kiskorú, apa ismeretlen helyen tartózkodik), családjogi helyzet rendezéséről szóló okirat (apai elismerés, bírói ítélet) A személyek feladatai: Az ügyfél személyesen anyakönyvvezető előtt kezdeményezi az eljárást. Házassági név módosítás anyakönyvvezető hatásköre, jegyzőkönyvet vesz fel, kiállítja az új házassági anyakönyvi kivonatot, tájékoztatja az ügyfelet a személyi okmányok cseréjéről. Meghatalmazással nem intézhető! Születési, családi és utónév változtatás esetén az anyakönyvvezető formanyomtatvány kitöltése után a névváltoztatási iratokat a becsatolt mellékletekkel és illetékkel felterjeszti a Budapest Főváros Kormányhivatala Anyakönyvi Főosztályának. Anyakönyvi alapbejegyzéseknél adatváltozás átvezetése a névváltoztatás engedélyezése után.
Születés, házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat, haláleset anyakönyvezése, rögzítése. Hazai anyakönyvezési eljárás magyar állampolgár külföldön történt anyakönyvi eseményeiről Születés anyakönyvezése, családjogi helyzet rendezése, adatszolgáltatás, nyilvántartások vezetése. Magyar állampolgár külföldön történt születésének hazai anyakönyvezése, házasságkötés (magyar áp. külföldön, külföldi áp. Mo-on tervezett házasságkötése, tanusítvány ügyek, haláleset, holtnak nyilvánítás, halál tényének megállapítása, haláleset hazai anyakönyvezése.) Igénylő, kötelezett: ügyfél, hatóságok Ügyintézés kezdeményezhető: hivatalból és kérelemre Ügyintézési határidő anyakönyvi kivonat kiállítása azonnal, 5 vagy 8 nap Szükséges iratok: érvényes személyazonosító igazolvány+ lakcímkártya, vagy érvényes útlevél + lakcímkártya, 1 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvány, anyakönyvi kivonatok, családi állapot igazolás, személyes nyilatkozat, állampolgársági bizonyítvány, tanúsítvány A személyek feladatai: Születés, házasság, bejegyzett élettársi kapcsolat, haláleset hazai anyakönyvezési eljárása. Válás, házassági névmódosítás,(születési családi és utónév) névváltoztatás, külföldi állampolgár házasságkötése, állampolgársági ügyek, anyakönyvi kivonat kiállítás, adatszolgáltatás, adategyeztetés, alapbejegyzés kijavítása hivatalból vagy kérelemre |
|
Birtokvédelem | |
Szomszédos birtokok tulajdonosai, használói közötti, a birtoklás folyamán 1 éven belül felmerülő vitás ügyek rendezése Ügyintézési határidő: 15 nap Ügyintézés díja: 3.000.-Ft illeték Szükséges iratok: kérelem eggyel több példányban, mint amennyi féllel szemben a birtokvédelmet kérő a birtokvédelmet kéri + csatolni kell a bizonyítékok igazolására szolgáló dokumentumokat A személyek feladatai: tárgyalás tartása, esetlegesen helyszíni szemle tartása |
|
Egészségügyi, Kulturális és Koordinációs ügyek | |
|
|
Elektronikusan indítható peres ügyek | |
A polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény (Pp.) rendelkezései értelmében a jogi képviselővel eljáró fél, a belföldi gazdálkodó szervezet, valamint a közigazgatási szerv 2016. július 1-től köteles elektronikus úton kapcsolatot tartani a polgári perben a bírósággal. E jogalanyok a keresetlevelet elektronikus úton, űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás (ÁNYK) igénybevételével kötelesek benyújtani.
A közigazgatási perekben, illetve a jegyző birtokvédelmi ügyben hozott határozatának megváltoztatása iránti perekben a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára szintén kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-től.
Ezekben a perekben a keresetlevelet elektronikus úton az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél, illetve a birtokvédelmi határozatot hozó jegyzőhöz kell benyújtani. Ennek lehetővé tétele érdekében minden érintett szervezetnek saját elektronikus ÁNYK űrlapot kell készítenie és közzétennie honlapján, amelyhez az OBH által adott elektronikus nyomtatvány (közigazgatási perekben a K01, birtokvédelmi perekben a P26 jelzésű) szolgál mintaként.
A fentiek szerint elkészített saját űrlapok a Kapcsolódó dokumentumok alatt érhetőek el. Kérjük, hogy a közigazgatási peres ügyekben és a birtokvédelmi határozatok megváltoztatása iránti ügyekben a csatolt űrlapokat szíveskedjenek letölteni és alkalmazni!
A Pp. 340/B. §-át a 2016. július 1. napján és az azt követően indult közigazgatási eljárás során hozott határozat bírósági felülvizsgálata iránti perekben, a Pp. 341/J. §-át a 2016. július 1. napján és az azt követően indult jegyző előtti birtokvédelmi eljárás során hozott birtokvédelmi határozat megváltoztatása iránti perekben kell alkalmazni.
Az elsőfokú közigazgatási szerv a keresetlevelet az ügy irataival együtt öt napon belül felterjeszti a másodfokú közigazgatási határozatot hozó szervhez, amely azokat – a keresetlevélben foglaltakra vonatkozó nyilatkozatával együtt – tizenöt napon belül továbbítja a bírósághoz. Ha a keresetlevél a végrehajtás felfüggesztésére irányuló kérelmet is tartalmaz, a keresetlevelet és az ügy iratait az első fokon eljáró közigazgatási szerv három napon belül terjeszti fel a másodfokon eljáró közigazgatási szervnek, amely azt nyolc napon belül továbbítja a bírósághoz (Pp. 330. § (2) bekezdés) Ha a keresetet az első fokon eljáró közigazgatási szerv ellen kell megindítani, a 330. § (2) bekezdés alkalmazása során rá a másodfokú szervre vonatkozó rendelkezések irányadóak. |
|
Fellebbezés elbírálására jogosult szervek | |
Vas Megyei Kormányhivatal Cím: 9700 Szombathely, Berzsenyi tér 1. Telefon: +36 (94) 517-117; +36 (94) 517-107; +36 (94) 517-159 Fax: +36 (94) 517-105 Ágh Ernőné főigazgató 94/517-106; Popovicsné dr. Tisza Edit igazgató 94/517-106 Szervezet vezetője: A Vas Megyei Kormányhivatalt Harangozó Bertalan kormánymegbízott vezeti. A hivatalszervezetet Ágh Ernőné főigazgató irányítja. A főigazgató általános helyettese, Popovicsné Dr. Tisza Edit igazgató. E-mail kormanyhivatal@vas.gov.hu Honlap http://www.kormanyhivatal.hu/hu/vas
Kisunyom Község Önkormányzata Cím 9772 Kisunyom, Fő u. 10. Telefon + 36 (94) 556-040 E-mail: balogunyom@savaria.hu |
|
(Főépítészi ügyek) eseti jelleggel | |
|
|
Földhaszonbérlet, állattartás | |
Földhaszonbérleti szerződések, állattartási ügyek, vadkár, növényvédelmi feladatok Földhaszonbérleti szerződések előkészítése és az azzal kapcsolatos feladatok ellátása, állattartással és állatvédelemmel kapcsolatos ügyintézés, növényvédelmi feladatok ellátása, nyilvántartások vezetése Igénylő, kötelezett: bejelentésre vagy hivatalból Ügyintézési határidő 21 nap Szükséges iratok: beadvány |
|
Hagyatéki ügyek | |
Az örökhagyó halálát követően a hagyatéki vagyon leltározása, örökösök megállapítása, közjegyzői hagyatékátadó eljárás előkészítése Igénylő, kötelezett: örökhagyó házastársa, gyermeke Ügyintézés kezdeményezhető. hivatalból, illetve örökösök által Ügyintézési határidő 30 nap Szükséges iratok: halotti anyakönyvi kivonat, hagyatékban szerepelő ingatlan adatai, gépjármű forgalmi engedélye, számlakivonatok A személyek feladatai: leltár felvétele, közjegyzői eljárás előkészítése |
|
Hirdetmény ügyek | |
Adás-vételi szerződések hirdetményeinek kifüggesztése hirdetmények kifüggesztése, levétele, záradékolása, kormányzati portálra történő felvitel és az érintettek kifüggesztéssel kapcsolatos tájékoztatása Ügyintézési határidő adás-vételi szerződés esetében 60 nap a kifüggesztés időtartama, kamarai állásfoglalás kifüggesztésének időtartama 5 nap
Haszonbérleti hirdetmények kifüggesztése. Hirdetmények kifüggesztése, levétele, záradékolása, kormányzati portálra történő felvitel és az érintettek kifüggesztéssel kapcsolatos tájékoztatása
|
|
Kereskedelmi ügyek | |
Kereskedelmi tevékenységgel összefüggő, valamint kereskedelmi, és rendezvény célú közterület-használat engedélyezése Igénylő, kötelezett: közterület használója Az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján elektronikus ügyintézésre kötelezett szerv, személy kizárólag elektronikus úton nyújthat be beadványt Ügyintézési határidő 8 nap, 60 nap
Kereskedelmi tevékenységek bejelentésének nyilvántartásba vétele, működési engedélyek és szálláshely-üzemeltetési engedélyek kiadása. Működési engedély, kereskedelmi tevékenység, illetve szálláshely-szolgáltatási tevékenység bejelentése esetén nyilvántartásba vétel Kereskedelmi tevékenységek, illetve szálláshely-szolgáltatási tevékenységek bejelentésének nyilvántartásba vétele, működési engedélyek kiadása Ügyintézési határidő 8, 25 nap
Telepengedélyezési eljárás, bejelentés köteles ipari tevékenység nyilvántartásba vétele, telephelyek ellenőrzése. Ipari telephelyek nyilvántartásba vétele, engedélyezése, helyszíni szemle összehívása, telepengedély kiadása Igénylő, kötelezett: tevékenységet végző egyéni vállalkozó, társas vállalkozás Ügyintézés kezdeményezhető: ügyintézőnél Bejelentés-köteles tevékenységek Telepengedély-köteles tevékenységek Szükséges iratok: telep helyszínrajza, használat jogcímét igazoló dokumentum(tulajdoni lap kivételével) pl. bérleti szerződés , közös tulajdon esetén tulajdonostársak, haszonélvezet esetén haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata, aláírási címpéldány, egyéni vállalkozó esetén vállalkozói igazolás vagy igazolvány |
|
Kommunális ügyek | |
Magánszemélyek és jogi személyek kérelmére közterületen lévő jegyzői hatáskörbe utalt fakivágások engedélyezése.
A közterület használata esetén a közterület kezelőjétől kezelői hozzájárulás szükséges.
A településen a kommunális illetve szelektív hulladékgyűjtést az STKH Sopron és Térsége Nonprofit Kft végzi. A települési folyékony hulladék gyűjtését, szállítását és ártalommentes elhelyezését pályázat alapján a Vasi JA-SA Kft. végzi. A közszolgáltatást a szennyvízhálózatra rá nem kötött ingatlanokon látja el.
Más hatóságok hatáskörébe tartozó engedélyezési eljárások során a önkormányzati hatáskörbe utalt útkezelői feladatok, véleményezések. Nyomvonalas létesítményekkel kapcsolatos műszaki átadásokon való részvétel. Közterület-bontás engedélyezése, ezzel kapcsolatos hatósági ellenőrzés. Közút, közpark és közterület alatt létesítmény elhelyezésének, ill. megszűntetésének engedélyezése. Tiltott jel, jelzés eltávolítása. Közlekedési hatósági eljárás kezdeményezése hozzájárulás nélkül vagy attól eltérő igénybevétel esetén. Útkezelői hozzájárulás kiadása útcsatlakozás létesítéséhez, átépítéséhez, megszűntetéséhez. Útcsatlakozás, építmény felújítására, korszerűsítésére felszólítás. Felszólítás a forgalom biztonságát veszélyeztető magatartástól való tartózkodásra. Eljárás a közút nem közlekedési célú igénybevételével kapcsolatban. Közigazgatási határon belüli szállítás esetén veszélyes árut szállító jármű útvonalának kijelölése. Útlezárás vagy forgalomkorlátozás, úton folyó munka vagy egyéb ok miatt szükség esetén terelőútvonal kijelölése. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése.
A közvilágítással kapcsolatos üzemeltetési feladatokat koordinálása, hibabejelentések ügyintézése
A települési önkormányzat jegyzőjének hatósági engedélye szükséges: a) olyan kút létesítéséhez, üzemeltetéséhez, fennmaradásához és megszüntetéséhez, amely a következő feltételeket együttesen teljesíti: aa) a vízbázisok, a távlati vízbázisok, valamint az ivóvízellátást szolgáló vízilétesítmények védelméről szóló kormányrendelet szerint kijelölt, kijelölés alatt álló, illetve előzetesen lehatárolt belső, külső és hidrogeológiai védőidom, védőterület, valamint karszt- vagy rétegvízkészlet igénybevétele, érintése nélkül, és legfeljebb 500 m3/év vízigénybevétellel kizárólag talajvízkészlet vagy parti szűrésű vízkészlet felhasználásával üzemel, ab) épülettel vagy annak építésére jogosító hatósági határozattal, egyszerű bejelentéssel rendelkező ingatlanon van, és magánszemélyek részéről a házi ivóvízigény vagy a háztartási igények kielégítését szolgálja, és ac) nem gazdasági célú vízigény; A talajvízkút engedélyezésének feltétele: - a kitermelt víz használata során keletkező szennyvíznek a környezetet nem veszélyeztető módon való elhelyezése, - a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó általános szabályokról szóló kormányrendelet szerinti követelmények maradéktalan teljesítése, - fúrt kút fennmaradásának engedélyezése esetén annak megállapítása, hogy az nem veszélyezteti a vízkészletek védelméhez fűződő érdekeket. A házi ivóvízigény kielégítésére irányuló vízilétesítmény- és vízhasználat-engedélyezés esetén azon szakkérdés elbírálására, hogy az ivóvízkivétel és a vízellátás során az ivóvíz minőségi követelményei teljesülnek-e és egészségkárosítás nélküli fogyaszthatósága biztosított-e, a népegészségügyi hatáskörében eljáró fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala, mint szakhatóság jogosult.
Megrongálódott közút haladéktalan kijavítása, veszély elhárítása, figyelmeztetés a veszélyre. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése. Lakossági panaszok kivizsgálása. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése. Gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó-eltakarításáról, síkosság elleni védekezésről. Vasúti kiépített átkelőhelyhez, gyalogos-átkelőhöz járda, gyalogút kiépítése, buszöböl kiépítése, Gondoskodik a helyi közúthálózat fejlesztéséről. Kártérítés közútkezelői kötelezettség megszegésével okozott kárért. Közúti területek kaszáltatási munkáinak irányítása. |
|
Köznevelési ügyek | |
Általános esetben, a gyermek abban az évben, amelyben ötödik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától napi négy órát köteles óvodai nevelésben részt venni.
Az óvoda által szervezett, a pedagógiai programhoz nem kapcsolódó egyes szolgáltatások térítési díj megfizetése mellett vehetők igénybe. Az óvoda a szülői igények figyelembevételével az alábbi térítéses szolgáltatásokat szervezi: idegen nyelvoktatás, zeneovi. korcsolyaoktatás, óvodai úszásoktatás, gyermektánc, időszakos gyermekfelügyelet |
|
Rendezvény ügyek | |
Házasságkötés, névadó, házassági évfordulók, polgári temetések, állampolgársági eskü, ünnepi műsorok biztosítása |
|
Rendezvénytartási engedélyezés | |
Rendezvénytartási eljárás lefolytatása, rendezvények nyilvántartásba vétele, rendezvények ellenőrzése Igénylő, kötelezett:rendezvényeknek helyt adó ingatlan tulajdonosa, üzemeltetője, szabadtéri rendezvény esetén a rendezvény szervezője Ügyintézési határidő 20 nap Ügyintézés díja: 3.000,- Ft eljárási illeték Szükséges iratok: építmény használatának jogcímét igazoló dokumentum, jogi személy esetén aláírási címpéldány, biztonsági terv, tűzvédelmi szabályzat építészeti dokumentáció két példányban, tervezői nyilatkozat |
|
Szociális ügyek | |
A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat polgármesterének kell gondoskodnia az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik. A temetés összegét az önkormányzat hagyatéki teherként bejelenti, vagy az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
A lakhatási kiadásokhoz biztosított támogatás a szociálisan rászorult személyek részére nyújtható, lakhatást segítő ellátás.
Létfenntartási gondok esetén átmeneti támogatás nyújtható.
Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez temetési támogatás adható.
A települési önkormányzat jegyzője megállapítja a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát, amennyiben a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 145%-át (jelenleg:41.325-Ft), a) ha a gyermeket egyedülálló szülő, illetve más törvényes képviselő gondozza, vagy ab) ha a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos, vagy ac) ha a nagykorúvá vált gyermek megfelel a törvényi feltételeknek; b) az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 135 %-át (jelenleg:38.475 Ft) az a) pont alá nem tartozó esetben, feltéve, hogy a vagyoni helyzet vizsgálata során az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen az 1997. évi XXXI. törvény 19. § (7) bekezdésében meghatározott értéket ( 570.000 Ft-ot illetve 1.995.000 Ft-ot) A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek után a gyermek családbafogadó gyámjául kirendelt hozzátartozó pénzbeli ellátásra jogosult, ha a gyermek tartására köteles és nyugellátásban, korhatár előtti ellátásban, szolgálati járandóságban, táncművészeti életjáradékban, átmeneti bányászjáradékban, megváltozott munkaképességű személyek ellátásaiban, időskorúak járadékában vagy olyan ellátásban részesül, amely a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozik. A pénzbeli ellátás havi összege - gyermekenként - az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 22 százaléka jelenleg (6. 270 Ft). |
|
Általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (2018. január 1-től) | |
Az e-Papír szolgáltatás segítségével az ügyfél a beadványát elektronikus úton nyújthatja be a Hivatal részére. A szolgáltatás eléréséhez magánszemélyeknek "ügyfélkapu", vállalkozásoknak "cégkapu" regisztráció szükséges. E-papír használati útmutató
E- ügyintézéssel összefüggő jogszabályok - 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről - 24/2016. (VI. 30.) BM rendelet a bizalmi szolgáltatásokra. - 84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről - 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól - 2015. évi CCXXII. törvényaz elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól - 37/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható elektronikus aláíráshoz és bélyegzőhöz kapcsolódó követelményekről |
|
Eljárási illeték/költség megfizetéséhez szükséges bankszámlaszámok: Illetékbeszedési számla: 72100237- 19303473
Önkormányzati adóhatósághoz fizetendő adók bankszámlaszámai Iparűzésiadó számla: 72100237-19303545 Gépjárműadó számla: 72100237-19308973 Kommunálisadó számla: 72100237-19208595 Egyéb bevételek számla: 72100237-19308801 Pótlék számla: 72100237- 19303789 Bírság számla: 72100237- 19303617 Talajterhelési számla: 72100237- 19303923 Idegen bevételek számla: 72100237- 19304405
Egyéb bankszámlaszámok: Kisunyom Község Önkormányzata költségvetési bankszámla-száma: 72100237-10139970 |
|
E-Adó | |
Az adóügyek ügyintézésére gazdálkodó szervezetek esetén kizárólag cégkapu használatával van lehetőség. A vállalkozási tevékenységet nem folytató természetes személyek továbbra is szabadon határozhatják meg, hogy papír alapon, illetve elektronikusan intézik-e adóügyeiket.
Az adóhatóság által alkalmazott hatályos jogszabályok (törvények, rendeletek): A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017.(XII.28.) Korm.rendelet A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény A környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény |
|
Önkormányzati adóhatósághoz fizetendő adók bankszámlaszámai
Iparűzésiadó számla: 72100237-19303545 Gépjárműadó számla: 72100237-19308973 Kommunálisadó számla: 72100237-19208595 Egyéb bevételek számla: 72100237-19308801 Pótlék számla: 72100237- 19303789 Bírság számla: 72100237- 19303617 Talajterhelési számla: 72100237- 19303923 Idegen bevételek számla: 72100237- 19304405 |
|
5.) A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények | |
nem releváns |
|
6.) A közfeladatot ellátó szerv által fenntartott adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró adatai (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltendő kérdőív), az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentendő nyilvántartásoknak az e törvény szerinti azonosító adatai; a közfeladatot ellátó szerv által - alaptevékenysége keretében - gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, a hozzáférés módja, a másolatkészítés költségei | |
nem releváns | |
7.) A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témája, a hozzáférés módja, a kiadvány ingyenessége, illetve a költségtérítés mértéke | |
nem releváns | |
8.) A testületi szerv döntései előkészítésének rendje, az állampolgári közreműködés (véleményezés) módja, eljárási szabályai, a testületi szerv üléseinek helye, ideje, továbbá nyilvánossága, döntései, ülésének jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói; a testületi szerv szavazásának adatai, ha ezt jogszabály nem korlátozza | |
Szmsz hivatal
E- képviselő-testületi ülés
|
|
9) A törvény alapján közzéteendő jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok: a helyi önkormányzat képviselő-testületének nyilvános ülésére benyújtott előterjesztések a benyújtás időpontjától |
|
10.) A közfeladatot ellátó szerv által közzétett hirdetmények, közlemények | |
hirdetmények | |
11.) A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indokolásuk | |
pályázatok, álláshirdetések stb | |
12.) A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai |
|
- | |
13.) A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje, az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, s ahol kijelölésre kerül, az adatvédelmi felelős, vagy az információs jogokkal foglalkozó személy neve | |
Szervezeti és Működési Szabályzata Település Informatikai Biztonsági Szabályzata Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata Szabályzat a közérdekű adatok közzétételi kötelezettségének teljesítéséről |
|
14.) A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk | |
nyilvántartások, rendezvény, telep, üzlet, | |
15.) A közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai | |
nyilvántartások, rendezvény, telep, üzlet, | |
16.) Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél | |
nem releváns | |
17.) A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek | |
nem releváns | |
18.) A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista | |
nem releváns | |
19.) A közfeladatot ellátó szerv kezelésében levő, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint újrahasznosítás céljára elérhető közadatok listája, valamint azok rendelkezésre álló formátuma | |
nem releváns | |
20.) A 19. sor szerinti közadatok újrahasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek elektronikusan szerkeszthető változata | |
nem releváns | |
21.) A 19. sor szerinti közadatok újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásért fizetendő díjak általános jegyzéke |
|
nem releváns | |
22.) A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti jogorvoslati tájékoztatás | |
nem releváns | |
23.) A közfeladatot ellátó szerv által megkötött, a közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint kötött kizárólagos jogot biztosító megállapodások szerződő feleinek megjelölése, a kizárólagosság időtartamának, tárgyának, valamint a megállapodás egyéb lényeges elemeinek megjelölése | |
nem releváns |
« Vissza az előző oldalra!
Elérhetőségek
Kisunyom Község Önkormányzata
9772 Kisunyom,Fő utca 10.
Telefon:
+36/94/556-040
E-mail:
balogunyom@savaria.hu